onsdag 25 februari 2009

Sandra goes hantverkare

Det har varit en låång dag idag! Upp klockan sju, packa bilen full med kartonger, åka och hämta ut nyckeln till nya lägenheten, sen upp med alla kartonger, frukost på donken, och en tripp till Borlänge vart det sedan, till Jula, Biltema och Ö&B och handla massor med saker till köket som ska rustas upp!

Det tog bra många timmar innan vi så äntligen kom igång med att börja måla och greja, hann med att måla inuti ett skåp innan jag vart less ^^
Måste måla alla skåp två gånger så tålamodet tog slut rätt fort. Men imorgon ska jag fortsätta, och måla första gången i de två andra skåpen, så jag kan måla andra gången på fredag ^^ Alla nederskåp, luckor, lådor och lådfrontar ska också slipas, vissa ska spacklas, sen slipas igen och slutligen målas, och efter det är det dags att sätta på handtagen :) Mycket jobb, men ganska roligt, och jag tror att vi kommer trivas ganska bra när allt är färdigt och man känner sig stolt och duktig som gjort allting på egen hand ^^

Justja, är IKEA-färd imorgon också, inhandla skåphandtag, blir en riktig tjejdag med lite klädshopping efter IKEA, eller ja, inte för min del då, men kanske för de andras :)

Dagens humör har vandrat upp och ner hela tiden, gråtit en skvätt (fjantig som jag är) men även skrattat en del.

Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar