måndag 13 juni 2011

Aj min tumme!

Hej.. eh, bloggen?

Känns lite ovant detta med att skriva blogg. Hur börjar man ett inlägg? Ska man vara lite artig och skriva hej bloggen? Det känns lite.. annorlunda minst sagt, nästan som när man var liten och skrev dagbok. Förutom att nu kan vem som helst läsa, då känner man sig inte riktigt psykisk stabil när man skriver hej till ingen alls.

Vilket svammel! Här kommer en intressant sak däremot:
Igår när vi (läs: Sebbe) skulle laga mat, så tänkte jag vara lite behjälplig och riva lite ost, så jag tar en osthyvel, för att skära bort det äckliga vaxet på kortsidan, jag slinter med osthyveln och hyvlar av mig en skinnflik samt en del av nageln på min vänstra tummes topp.
Detta var inte det skönaste jag har varit med om!
Blodet sprutade!
Eller... Nåja, det droppade iallafall rätt fort!

Jag ringde sjukvårdsupplysningen helt i panik och undrade ifall jag var tvungen att åka in till akuten och sy, men den trevliga tanten på andra sidan linjen talade om för mig, lugnt och metodiskt att det minsann inte finns någonting att sy i på tummen. Så på med en kompress och så höll jag armen i höjd med Mount Everest (8848 m.ö.h) hela den kvällen.

Det var typ det jag hade att säga just nu! Stay tuned though, när klockan har passerat midnatt tänkte jag skriva "dag 02"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar