onsdag 22 juni 2011

dag 09

dag 09 - en person jag saknar

För snart två år sedan så gick min mormor bort. Jag saknar henne.
Hon stod mig närmare än många av mina andra (i synnerhet manliga) släktingar.

Jag kommer ihåg när hon bodde granne med oss och jag brukade gå in till henne för att duscha när min lillasyster gjorde mig galen, då brukade mormor hänga mina underkläder på elementet så att dom skulle bli varma och sköna, och så att jag skulle slippa frysa när jag hade duschat.

Jag kommer ihåg hennes gudomliga köttbullar, hennes sätt att spruta kaffe över halva köksbordet om någon råkade säga någonting roligt samtidigt som hon drack.

Jag kommer ihåg vår jargong, hur vi alltid pratade högt och kallade varandra för idiot, fast det inte var menat som en förolämpning. Jag kommer ihåg när jag var liten och hade bestämt mig för att flytta till Hjo, då skulle mormor följa med och bo i samma lägenhet som mig.

Jag skulle kunna skriva en hel del minnen som jag har av min mormor, men det tänker jag inte tråka ut er med.

Det räcker med att säga att jag saknar henne. Som fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar