tisdag 21 juni 2011

dag 08

dag 08 - drömyrke när jag var barn.

Jag hade alla möjliga drömyrken när jag var liten. Jag ville bli artist, jag ville bli skådespelerska, dansare, pilot, kock, bagare, advokat (har inte de flesta barn den drömmen, även fast dom egentligen inte har en susning om vad det betyder?)

Man kan säga att jag pendlade lite från dag till dag, hade jag varit på teater skulle jag absolut bli skådis och hade jag bakat muffins drömde jag om att få göra det på ett bageri (dock var det ingen som på den tiden hade upplyst mig om hur hutlöst tidigt man måste gå upp på morgonen om man vill bli bagare ^^)

Men nu för tiden har jag andra drömmar, dock så skulle det vara fantastiskt härligt att ha en underbar sångröst, att få stå på en scen och höra publikens applåder eller att dansa! Dansa har alltid varit ett av det största drömyrket, men jag har alltid varit för feg för att satsa på det. Tyvärr.

Nåja, det ska nog bli folk av mig också tillslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar