måndag 13 juni 2011

dag 01

Idag är det måndagen 13/6 och jag ska ta tag i den första punkten i min 30-dagars lista, om mig!

Om mig:
Jag heter Sandra Magdalena Stenberg och föddes den 3 januari 1989 på Danderyds sjukhus i Stockholm. Mina föräldrar, som båda två är från Borlänge i Dalarna, bestämde sig ganska snabbt för att det även var där dom ville att deras barn skulle växa upp. Sagt och gjort, vi flyttade till Dalarna!
När jag var 3½ år gammal kom min syster Angelica till världen, jag hatade henne som pesten!

Mina föräldrar skilde sig och flyttade isär när jag var ungefär 5 år gammal.
Jag har under den största delen av min uppväxt bott hos min mamma, men kört varannan helg principen med min pappa.

Jag har under hela min skoltid varit blyg och tystlåten vilket har resulterat i få vänner, men de jag har haft har oftast varit äkta vänner!
Min första kärlek träffade jag i slutet av nian. Vi gjorde slut 3 år senare. Efter ett halvår träffade jag min nuvarande sambo, vi förlovade oss 2010-01-01.

Jag tog studenten 2008 och ville göra något stort med mitt liv, liksom alla studenter vill.
Det har dock inte hänt någonting världsomvälvande i mitt liv. Ännu.

2009 sökte jag, och kom in på programmet Digitalbrott och e-Säkerhet på Högskolan Dalarna i Borlänge. Detta var dock ingenting för mig, och efter ett år bestämde jag mig för att hoppa av!

Jag och min sambo bor just nu med vår katt och två hundar, i en lägenhet som vi köpte 2009, på Hagalund i Borlänge.
Jag jobbar på Apoteket i Kupolen, som kassapersonal, medan jag med spänning väntar på besked från de program som jag har sökt till på skolor runt om i Sverige.


Det var mitt liv i stora drag, jag kan inte påstå att det är spännande läsning, men det är iallafall inte total bloggtorka!
Enjoy.

1 kommentar:

  1. Oerhört trevlig läsning. Det där med högskolan låter spännande. Hoppas du kommer in och att du slipper gubbjävlar som du vet vem denna gång. KjAmIz

    SvaraRadera